Hemma igen

Tobaksplantan verkar ha haft en trevlig vecka den också, för den har växt till sig ordentligt.

Strax för åtta igår kväll var jag hemma igen efter en lång dag på Arlanda. Vid halvtretiden på natten/morgonen landade planet från Sicilien, bagaget kom kvickt, så lite efter klockan tre var jag redan på plats på Rest and Fly, där jag bokat ett rum. Rummet hade jag till elva och sen gick jag och checkade in mitt bagage för resan till Visby, så jag skulle slippa tänka på det mera.

Dagen på Arlanda blev lite lång, men det var fint väder, så jag gick ut och tog mig en promenad, jag såg på ett missat avsnitt av Follow the money och jag läste och så åt jag förstås. Till lunch hade jag först tänkt äta en god köttbit någonstans, för att fira att det var min födelsedag, men så fick jag se att en av restaurangerna i Skycity hade strömmingsflundra och potatismos som dagens och då tog jag det. Det var riktigt, riktigt gott!

Flyget till Visby blev över en halvtimme försenat, men jag var tacksam över att det över huvud taget gick, för jag var rädd för att det skulle bli som när jag kom från Cypern och vi fick gå av planet efter en halvtimmes väntan och övernatta på Radisson och åka hem först dagen efter.

Krister, som haft min bil under veckan jag varit borta, kom och hämtade mig och efter en stund hos honom och Thomas körde jag hem till Odvalds. Här var det mesta i sin ordning och det vara bara att sätta igång och vattna. Allt hade klarat sig, utom amplarna med husarknappar och det hade jag nästan räknat med, för de ska ha hemskt med vatten. Under de varmaste dagarna har jag vattnat dem både morgon och kväll. De har varit enormt vackra, men jag vete rackar´n om jag ska ha såna nästa år.

Veckan på Sicilien har varit jättetrevlig, men när jag stod där på Arlanda på natten och väntade på bagaget, kunde jag inte låta bli att fundera över varför man utsätter sig för såna ansträngningar frivilligt, men det är med resandet som att föda barn ungefär. Precis efter förlossningen, tänker man aldrig mer, men efter en kort tid är den delen glömd och allt är bara underbart. Likadant är det med resandet, själva resan är jobbig, men det är snart glömt och jag börjar planera för nästa utflykt. Jag är glad så länge jag orkar!

Varmt och soligt är det idag och jag har rustat ute nästan hela förmiddagen och nu ska jag se om gräset har torkat upp så att det går att klippa. Det har växt väldigt mycket på en vecka. I regnmätaren hade jag 10 mm när jag kom hem, så det har minsann regnat medan jag varit borta.

Ha en skön fortsättning på torsdagen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Det här inlägget postades i 2016, Odvalds. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Hemma igen

1. znogge skriver:

När man är på väg till resmålet så känns det okej men när man ska hem vill man bara hem. Jag kom till Landvetter klockan tolv på natten och hade också bokat hotell men inte kunde jag sova mer än någon timme. Så det blev ett tidigare tåg hem. Bäst är naturligtvis när man kan flyga direkt.

Kram och välkommen hem på riktigt 😉

2. Lambergsfrua skriver:

Än en gång välkommen hem igen.
    Exakt samma sak som du känner, känner jag numera också allt oftare vid esande. Det är så roligt att planera och se fram mot resan och allt spännande på resmålet,. Sedan känns hemresan oftast bara jobbig och lång. Varför utsätter vi oss för trånga plan, stressiga flygplatser och en hel del väntan? har vi börjat säga allt oftare.
    Bussresor är många gånger bekvämare men de tar ju så lång tid. Framför allt hemresan… Men som sagt, det förtränger man efter ett tag och så bokar man en ny resa. Få se vart du reser nästa gång

• Ingrid skriver:

Bussresor är väldigt bekvämt och när man reser ensam har man sällskap på ett annat sätt än om man åker vanlig charter och bor på hotell.
      Egentligen hade jag planerat en bussresa till Saalbach i början av den här månaden, men så blev det Sicilien i alla fall eftersom Eva och Claudio var där.
      Kram

3. Gunnel skriver:

Grattis i efterskott! Du beskriver resandets vedermödor så bra. Precis så är det. När man varit hemma ett tag börjar man längta efter och planera nästa resa. Men det är alltid skönt att mellanlanda en tid i hemmiljön. Kram

4. Skogsnuvan skriver:

Ja det där med krångliga resor är ju inte så kul. Ska man åka härifrån så är det ett väldigt bök bara att komma ner till Arlanda och dyrt också föresten. Att komma fram och åter kostar nästan lika mycket som själva resan. Välkommen hem

• Ingrid skriver:

Det är ju likadant när man ska från Gotland till Arlanda och ofta åker man på övernattning på både ut- och hemresan. Den här gången blev det i alla fall bara en natt på Arlanda.
      Kram

5. Ett försenat grattis på födelsedagen! Det var ju synd att du inte hann fylla år medan du var på Sicilien! Men det gick ju bra ändå!
    Vi är lite bortskämda med att ha nära till flyg här nere, vi har ju både Malmös och Köpenhamns flygplatser inom 45 min bilresa. Det är ju lite jobbigare för dig, och extra jobbigt när flyget landar mitt i natten… Men du är tuff, som klarar det, tycker jag!
    Ja, resorna ÄR jobbiga och visst undrar man ibland varför man gör sig besväret (och kostar på en dyr resa…), men som du säger: Efteråt minns man bara det roliga. Och tiden före resan är också rolig – man är förväntansfull!
    Nu är det bara tre veckor till vår höstresa men innan dess ska vi hinna med att åka till Stockholm en runda också!
    Välkommen hem och hoppas att du fortsätter att blogga, du gör så mysiga inlägg!
    Kram, Monica

6. wiolettan skriver:

Välkommen tillbaka hem igen.
    Borta bra, men hemma bäst. Visst är det som du säger att ibland funderar man över de resor man gör, men visst är det samtidigt så roligt och inte minst, intressant. Sedan har vi ju minnena att tänka på och njuta av.
    Trevlig helg och varm kram till dig.

7. Eleonora skriver:

Jag beundrar din styrka och förmåga att resa så mycket och så ofta. Du har då energi för 100! Skönt hemma igen i alla fall förstår jag Ha nu en god helg.
    Kram från
    Eleonora

8. Inger Johansson skriver:

Många Grattiskramar i efterskott!
    Borta bra men hemma bäst, visst är det så även med husbilen 😕
    …och när bilen står här på gården så längtar jag ut med den 🙄
    Få se om det blir någon resa mer, maken bara jobbar.
    Kram och ha en skön helg!